Wie zijn wij

Wij zijn een Scoutinggroep die al sinds 1951 gevestigd is in Urmond. Elke week staan onze gekwalificeerde vrijwilligers van de groep klaar voor alle kinderen die bij ons het Scoutingspel willen spelen. Onze Scoutinggroep biedt kinderen en jongeren een plezierige vrijetijdsbesteding.

Samenwerken, avontuur, respect voor elkaar en de leefomgeving, zelfredzaamheid en ontplooiing zijn hierbij centrale thema’s. Naast de speltakleiding, die wekelijks de programma’s verzorgt, zijn ook de bestuursleden en ouders actief bezig om onze leden een geweldige Scoutingervaring te bezorgen. Onze Scoutinggroep is aangesloten bij de overkoepelende, landelijke organisatie Scouting Nederland, de grootste jeugdorganisatie van Nederland.

Geschiedenis

Sinds 2014 spelen jongens en meisjes samen het spel van Scouting in Urmond. In Nederland bestaat Scouting inmiddels al meer dan 100 jaar!

Scouting Sint Tarcisius wordt mogelijk gemaakt door alle vrijwilligers die zich elke woensdagavond inzetten voor onze leden, onze Scoutinggroep valt binnen Regio Westelijke Mijnstreek. De regio ondersteunt de groepen met speladviezen, trainingen voor leidinggevenden en de uitleen van materialen. Alle regio’s vormen samen Scouting Nederland. In totaal bevat Scouting Nederland 1.100 Scoutinggroepen met gezamenlijk maar liefst 85.000 jeugdleden en 25.000 vrijwilligers. Scouting maakt onderscheid tussen land-, water- en luchtscouts. Scouting Urmond behoort tot de land-scouts van Scouting Nederland.