Lid worden

Scouting is een van de leukste activiteiten om te doen in je vrije tijd. Niet voor niets heeft Scouting jeugd- en kaderleden die binnen één of meerdere speltakken actief zijn!

Informatie over het lidmaatschap

Scouting staat voor uitdaging! Al vanaf 6 jaar kun je lid worden. Als je lid wilt worden van Scouting Sint Tarcisius kun je eerst 4 keer komen kijken. Je doet dan mee aan alle activiteiten en je maakt voor het eerst kennis met Scouting en met de groep.  Mocht je het na 4 keer niets vinden, dan ben je nergens toe verplicht. Vind je het wel leuk, dan word je automatisch lid en mag je iedere week komen.

Wil je lid worden, let dan wel op het volgende

– Je kunt 4 keer komen kijken, daarna moet je besluiten lid te worden. Word je geen lid, dan kun je niet meer komen; je betaalt dan namelijk geen contributie.
– Het lidmaatschap gaat in nadat je 4 keer bent komen kijken en je betaalt contributie vanaf dit moment.
– Als je lid bent, dan verwacht de leiding dat je er iedere opkomst bij bent. Als je een keertje niet kunt., moet je je altijd afmelden bij de leiding.
– Als je lid bent, verwachten we dat je zo snel mogelijk een Scoutfit draagt.

Hoe oud ben jij?

Voor de verschillende leeftijdsgroepen zijn er bij Scouting zogenaamde speltakken.
Welpen: 6-11 jaar
Scouts: 11-16 jaar
Explorers: 16-21 jaar

Scouting Nederland

Op het moment dat je lid bent van Scouting Sint Tarcisius, ben je automatisch lid van Scouting Nederland. Dit lidmaatschap omvat voor iedere scout in Nederland hetzelfde.
Als lid van Scouting…

• beleef je uitdagende activiteiten!
  • ontmoet je nieuwe vrienden!
  • kampeer je tegen sterk gereduceerde prijzen in mooie natuurgebieden!
  • leer je je eigen grenzen ontdekken!
  • ontvang je een Scoutcard!
  • krijg je korting op bepaalde artikelen in de ScoutShop!
  • ontvang je 4 x per jaar jouw eigen Scouting Magazine!
  • vorm je samen met 40 miljoen andere internationale scouts de grootste jeugd- en jongerenorganisatie ter wereld!
  • ontmoet je mensen uit andere culturen!
  • ben je ook lid van de internationale Scoutingorganisaties WOSM en WAGGGS.
  • kun je deelnemen aan een Wereld Jamboree of een van de internationale partnerships!
  • ben je verzekerd bij de collectieve WA- en ongevallenverzekering van Scouting Nederland!

Contributie

Ieder lid van onze Scouting groep betaalt contributie. De contributie kan iedere woensdag tussen 18.10 en 18.30 uur of 20.00 en 20.15 uur worden betaald bij het stafteam, ieder lid heeft een eigen contributiekaart waarop te zien is welke maanden zijn betaald en welke nog betaald moeten worden, zorg daarom altijd dat je de contributiekaart bij je hebt als je wilt betalen.

Nieuwe leden gaan pas contributie betalen nadat ze een proeftijd van één maand bij ons hebben gelopen

De contributie kan pas worden stopgezet, nadat is afgemeld bij de eigen leiding van de speltak en bij de ledenadministratie. Deze afmelding moet schriftelijk/mondelijk worden ingediend bij de ledenadministratie.

Kampgeld

Het zomerkamp staat financieel los van de contributie, het bedrag dat betaald moet worden wordt door het jaar heen bepaald en tijdig medegedeeld aan ouders/verzorgers.Ieder jaar wordt een aantal maanden voor het zomerkamp een briefje meegegeven aan de leden met de informatie over het zomerkamp, onderaan dit briefje is een aanmeld strook dat binnen een aantal weken moet worden ingeleverd. Het kampgeld kan worden betaald terwijl u het aanmeld briefje inlevert of in de weken daarna, maar altijd voor het zomerkamp.

Scoutfit

De Scoutfit laat zien dat je bij Scouting hoort. De kleur geeft aan bij welke speltak je zit en neemt de ongelijkheid tussen de leden onderling weg. Zo ziet iedereen er hetzelfde uit en is er geen verschil. Bij iedere activiteit, zoals de wekelijkse opkomst, het kamp en jaarlijkse groepsactiviteiten doe je als lid van Scouting je Scoutfit aan.

Onze Scoutfit bestaat uit:
– Een scoutingblouse of t-shirt
– Een oude broek die vies mag worden en kapot mag gaan
– Stevige dichte schoenen, tenzij anders wordt aangegeven
– Haren die voorbij de schouders vallen moeten vastgemaakt zijn op een veilige manier